آخرین خبرها
مطالبی ویژه برای رانندگان

مطالبی ویژه برای رانندگان

همه رانندگان باید بدانند

سیاه شدن روغن به معنای عدم کیفیت آن و معیار تعویض روغن نیست.

گریس روی قطب های باتری مانع سولفاته شدن سر کابل باتری نمی شود.

درجا کار کردن موتور خودرو در فصل سرما روش مناسبی برای گرم کردن خودرو نیست .خودرو را در حال حرکت گرم کنید.

از ساسات فقط برای روشن کردن خودرو در هوای سرد استفاده کنید.

ترموستات خودرو را هرگز باز نکنید.

برای توقف بیش از ۲ دقیقه خودرو را خاموش کنید.

سرعت زیاد و ترمزهای ناگهانی, مصرف سوخت را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد .

با افزایش سرعت, مصرف سوخت را به طور تصاعدی بالا می برد.

در سرعت ۱۲۵ کیلومتر مصرف سوخت تقریبا دو برابر می شود. اگر با ۱۲۵ کیلومتر برانید دوبرابر وقتی که ۸۰ کیلومتر می رانید هزنیه سوخت دارید .

برای روشن کردن خودرو از فشار دادن مستمر پدال گاز خودداری نمائید.

در شروع باران لغزندگی سطح معابر چند برابر می شود.

در برابر هر ۱۰ کیلومتر سرعت در ساعت, در شب و تاریکی معادل ۶ متر از عمق بینایی کاسته می شود.

در شب ۱۶ کیلومتر کمتر از سرعت خود در روز حرکت کنید.

ضدیخ فقط برای زمستان و فصل سرما نیست چراکه ضدیخ دارای خاصیت ضدجوش و ضد خورندگی نیز هست .

وجود کپسول آتش نشانی با حجم مناسب در خودرو ۱۰۰ درصد الزامی است.

اگر تایر خودرو در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت ۱۰۰ درصد کارکرد داشته باشد در سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت ۴۰ درصد سایش زودرس خواهد داشت.

۷۰ درصد تلفات جانی در تصادفات رانندگی در اثر ضربه مغزی رخ می دهد .با بستن کمربند از آن جلوگیری کنیم.

خطرناک ترین زمان رانندگی در روز بین ساعت ۲تا ۴ بعد از ظهر و ۶ تا ۸ صبح است.در این زمان بدن انسان به طور طبیعی دچار کاهش انرژی می شود.

استفاده از کمربند ایمنی, صدمات وارده به ناحیه سر را در بزرگسالان بیش از ۵۰ درصد و در کودکان تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

هنگام روشن نمودن کولر حتما توقف نموده و در سربالایی ها طولانی و توقف زیاد کولر را خاموش کنید.

سوراخ کردن فیلتر هوای نو هنگام تعویض سبب وارد شدن ذرات گرد و غبار به موتور شده و صدمات جبران ناپذیری دارد.

 

—————————————————————-

ویژگی های روغن موتور های گاز سوز

هنگامی که سخن از موتورهای گاز سوز به میان میاید سه نوع گاز LNG و LPG و CNG مد نظر است که از بین انهاسوخت گاز طبیعی متراکم یا همان CNG بیشترین کاربرد را در دنیا به ویژه در ایران دارد

گاز CNG غیر سمی بدون بو و مزه و بیرنگ است که به طور عمده از متان و مقدار کمی اتان و مواد دیگر تشکیل شده است . برای ملاحظات ایمنی مقداری مواد بودار به ان اضافه میکنند تا در صورت نشتی تشخیص ان به راحتی ممکن باشد و برای استفاده ان را تا ۲۰۰ بار فشرده میکنند

استفاده از CNG الودگی کمتری نسبت موتورهای دیزلی و بنزینی دارد و با استفاده از ان الودگی سرب و گوگرد کاملا حذف گردیده میزان دوده و مونوکسید کربن تا حدود ۹۰ درصد و دی اکسید کربن حدود ۳۰ درصد کاهش میابد این گاز برای مناطقی که دارای منابع گاز طبیعی هستند ارزان تر از بنزین و گازوییل است

و اما محدودیت های ان : بالا بودن درجه حرارت محفظه احتراق مسافت پیمایش کمتر فرسایش سریع تر سوپاپ ها به دلیل خشک سوزی محدود بودن جایگاه ها و افزایش وزن خودرو به دلیل وزن مخازن CNG

روغن موتورهای گاز سوز :

تفاوت اساسی موتورهای گاز سوز با موتورهای درون سوز در این است که به دلیل بالا بودن دمای کارکرد احتمال اکسیداسیون و نیتراسیون روغن به شدت افزایش میگردد و در نتیجه تمایل روغن به تشکیل رسوب و لجن زیاد میشود در مقابل به دلیل به سوزی فوق العاده گاز نیاز روغن به خواص پاک کنندگی کاهش میابد

ویژگی های کلی یک روغن موتور گاز سوز

تحمل حرارت بالاتر

نیاز بیشتر به مواد افزودنی ضد اکسیداسیون

نیاز کمتر به مواد پاک کننده

حفاظت بیشتر از سوپاپ ها در مقابل سایش و سوختن

قابلیت کارکرد مداوم و طولانی

سازگاری با کاتالیست ها و عدم تخریب انها

امروزه کارخانجات روغن سازی روغن هایی مخصوص موتورهای گاز سوز تهیه کرده اند که میتوانید برای استفاده انها را از بازار تهیه نمائید

 

درباره‌ی روابط عمومی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


3 × = بیست چهار