آخرین خبرها
ترفندهای کارکردن مفید

ترفندهای کارکردن مفید

نداشتن بازدهی و کارایی لازم در محیط کار چیزی است که تقریبا همه ما گاهی با آن روبه رو می شویم. مهم نیست چقدر شغل خود را دوست دارید، گاهی مسایلی وجود دارند که نمی گذارند در تمام روز در بالاترین حد موفقیت و سازندگی خود قرار داشته باشیم.

نداشتن تمرکز کافی برای انجام امور منجر به افزایش استرس کارمند و در نتیجه منجر به از دست دادن ضرب الاجل ها، موقعیت ها، افزایش شکایت ها، تنزل پست اداری و حتی اخراج می شود. بنابراین، اگر شما هم جزو کارمندانی هستید که نمی توانند همه روز را با انرژی بالا کار کنند، باید چاره ای برای این مشکل بیاندیشید.

در این مطلب ۵ راهکار موثر برایتان نام برده ایم:

•    استراحت های کوتاه و منظم داشته باشید
•    
حجم کاری خود را کم کنید
•    
کار خود را در اولولیت قرار دهید
•    
تا زمانیکه نیاز ندارید از اینترنت استفاده نکنید
•    
شاد و مثبت گرا باشید

به خود استراحت دهید

اینکه به خود چند بار در طول روز  استراحت دهید بسیار مهم است. کار کردن به طور مداوم مغز شما را خسته می کند و باعث می شود پس از مدتی به فکر کار دیگری باشید. اگر به طور مدام از مغز خود کار بکشید، همچون هارد درایو کامپیوتر، اطلاعات زیادی در آن جمع می شوند و کارایی آن را پایین می آورند. استراحت دادن به مغز حکم دوباره راه اندازی سیستم کامپیوتر را دارد و باعث می شود با کارایی و سرعت بیشتری کار کند. این راهکار کمک می کند تا مشکلاتی که پیش از این نمی توانستید حل کنید را با ذهنی بازتر برطرف کنید؛ زیرا دید تازه ای به آن پیدا خواهید کرد. همچنین، خیلی بهتر می توانید اطلاعات جدید کسب کنید.

یافته های علمی متعددی وجود دارند که روی روش های ذخیره زمان و باقی ماندن در بهترین حالت کارایی تاکید دارند و یکی از اصلی ترین فاکتورهای این یافته ها، استراحت دادن به مغز است. نویسنده کتاب «۱۰۱ راه برای ذخیره زمان در دنیای همیشه بیدار» اعتقاد دارد، خوردن ناهار در فضای خارج از محل کار در داشتن کارایی بیشتر بسیار موثر است. ناهار خوردن در محل کار این توهم را به شما می دهد که همچنان در حال کار هستید، اما صرف نظر از اینکه خوشتان بیاید یا خیر، مغز شما به چیز دیگری فکر خواهد کرد و در نتیجه شما دوباره با خستگی کار خود را ادامه خواهید داد و هیچ پیشرفتی در کار نخواهید داشت.

مهم است که پیش از کار و در طول انجام آن به خود استراحت دهید. اگر کار خود را خیلی سریع و بی وقفه انجام دهید چون صبح خواب مانده اید، مطمئن باشید فکرتان درست کار نخواهد کرد و کارایی لازم را نخواهید داشت. به همین دلیل، در ابتدای روز پیش از آغاز کار، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از زمان خود را برای آماده سازی ذهن خود اختصاص دهید. بهتر است حداقل ۲۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا در محل کار استرس نداشته باشید. در این زمان مغز خود را از همه چیز خالی و برای کار در طول چند ساعت آینده آماده کنید.

برای استراحت دادن به مغز خود می توانید هر یک ساعت یکبار، حتی فقط برای ۵ دقیقه از پشت میز خود بلند شوید و در اطراف تابی بخورید. این باعث می شود با انرژی بیشتر به کار بازگردید.


حجم کاری خود را کم کنید

بزرگ ترین مشکلی که بیشتر مردم با آن روبه رو هستند، نادیده گرفتن حجم کاری است که باید انجام دهند. آنها بیشتر کار را خود را برای آخرین دقایقی که دارند می گذارند. این نشان از ضعف در حفظ تعادل حجم کاری یک نفر دارد. وقتی پروژه  یا کاری در دست انجام دارید باید برای انجام آن برنامه و طرح ریزی کنید. مشخص کنید انجام این کار چقدر زمان نیاز دارد.

در صورت امکان، پروژه را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و انجام آن را برای روز خاصی، برنامه ریزی کنید. حتی اتفاق های ناخواسته ای که ممکن است در مسیر انجام کارهایتان پیش بیایند را نیز پیش بینی کنید. در نظر گرفتن همه این موارد برای آغاز یک کار یا پروژه بسیار ضروری است. به این ترتیب، می توانید در طول همه روزهای کاری خود بهره وری لازم را داشته باشید.

 


کار خود را در اولویت قرار دهید

این مشکل اصولا برای نیروهای جوانی پیش می آید که تازه کار خود را آغاز کرده اند. آنها در میان روز بیرون می روند و این باعث از دست دادن تمرکز و پاره شدن رشته افکارشان می شود و در نتیجه، کارایی آنها پایین می آید. درست است که باید در طول روز به مغز خود استراحت دهید، اما این استراحت باید باعث تازه شدن مغز و فکرتان شود نه پاره شد رشته افکارتان. به همین دلیل، همیشه محل کار خود را در اولویت همه چیزهای دیگر قرار دهید.

در محیط های کاری، خیلی از مواقع کارمندهای قدیمی تر که سابقه بیشتری دارند، کارها و وظایف خود را به نیروهای جدید تحمیل می کنند. اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده است، باید بدانید کار آنها وظیفه شما نیست. اگر کاری برای انجام دارید، باید ابتدا کار خودتان را انجام دهید. اگر نیروی جدیدی هستید، باید بیاموزید که به دیگران نه بگویید حتی اگر خوششان نیاید. هر وقت کارتان تمام شد، می توانید به دیگران کمک کنید اما باید در نظر داشته باشید که شما برای انجام کارهای خود نه کارهای دیگران حقوق می گیرید.

 


تا زمانیکه نیاز ندارید از اینترنت استفاده نکنید

در این زمانه، تقریبا همه دوست دارند به طور مرتب شبکه های اجتماعی خود را چک کنند. این مشکلی است که بیشتر شرکت ها با آن روبه رو هستند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها در سراسر دنیا اجازه ورود به این سایت ها را در طول ساعات کاری به کارمندان خود نمی دهند.

هنگامی که سرکار هستید، اینترنتِ تبلت یا گوشی موبایل خود را خاموش کنید تا وسوسه نشوید که فیس بوک یا سایت های دیگری که مربوط به کار نیستند را مرور کنید. اگر مرورگر خود را ببندید و گوشی را از خود دور نگه دارید، متوجه می شوید که کارایی و تمرکز شما در کار بیشتر می شود.

5 ترفند برای داشتن کارایی بیشتر در محل کار



شاد و خوش بین باشید

اگر همیشه دید منفی به کار و زندگی داشته باشید، بدون شک در کار خود نیز کارایی لازم را نخواهید داشت و تمرکزتان برای اتمام کارها پایین خواهد بود. بهتر است روز خود را با انرژی های مثبت آغاز کنید. برای این منظور می توانید یک صبحانه کامل و حسابی میل کنید و حتی می توانید پیش از رفتن به سر کار، یک قسمت از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید.

اگر شاد باشید، ذهن بازتری هم دارید و کارها با انرژی و نتیجه مثبت پیش می روند. در ضمن، اگر خوش بین و مثبت گرا باشید و به خود تلقین کنید که از عهده انجام هرکاری بر می آیید، کارها نیز بدون هیچ مشکلی با سرعت بالا انجام خواهند شد. شاد و مثبت گرا بودن کلید سازندگی و خلاقیت در کار و همچنین کارمند شاد بودن هستند.

 

درباره‌ی روابط عمومی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


سه × = 21